2011. augusztus 24., szerda

PX tartós teszt

Néhány hónap kihagyás után azt hiszem eljött az ideje és részemről a lehetősége is, hogy írjak egy újabb bejegyzést a még igen csak zigóta stádiumban lévő kis blogomba. Ezúttal a saját első számú sokat megélt PX200-asomat gondoltam főszereplőnek. Az előzményekről annyit, hogy a blokk egy véres kálvária után 2009 tavaszára készült el vagy született újjá és ezúttal az ÚJ szó csaknem teljes mértékben fedi a valóságot.
Most 2011 nyara közeleg a végéhez és a motor az elmúlt 3 szezon alatt lassan lefutotta a 30.000 km-t, szóval kezdem elhinni, hogy az előtte oly sok szenvedést okozott főtengelyszimering típus, illetve konstrukciós betegséget talán TALÁN sikerült leküzdeni. Egy motor felújítás igen költséges tud lenni, de ha egyszerre minden megvan csinálva, cserélve rajta és ezt helyes összerakási művelettel párosítjuk akkor olyan előnye tud lenni a dolognak, hogy nem igen kell hozzányúlni egy jó darabig semmihez. Ezt mindenki döntse el maga, hogy jó vagy rossz dolog(:  de az biztos, hogy utólag az olcsóbbik megoldás is. Nem akarok TVshoppos sztorikkal alátámasztani semmit, de ha jól emlékszem ezalatt a utóbbi 30.000 km alatt ténylegesen mindössze 800 FT-ot költöttem a motorra, ennyibe került egy Champion gyertya hozzá amit gondoltam kicserélek mielőtt elindulok a bizonytalan végcélú túrámra (gumi, benzin, olaj nyilván nem tartozik a motor karban tartási és meghibásodási költségeihez).
Ami a tartós tesztet illeti a folyamatos városi gyilkoláson kívül megjárta a Großglocknert, Krk szigetét. Szlovéniát, és Olaszországot, utóbbit idén harmadszor. Igénybevétel szempontjából volt benne órákon át városban tötymörgés, gyorsítás-lassítás és 200 km folyamatos autópálya is valamint 610 km vegyes napi etap.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése